onsdag 17. september 2008

Veil. Ashley Booth 11.09.08

Dette var første veiledningen jeg har hatt med Ashley
angående masteroppgaven min.
Det gikk veldig bra og jeg er fornøyd med utfallet.
Vi startet å snakke om hvor jeg er i oppgaven min nå
og hva jeg tenker om hva jeg skal gjør i månedene fremover.

Dette er en oppsummering av det vi kom frem til:
Jeg må finne verktøy som er best for gjennomføring av oppgaven min.
Kanskje det letteste er det beste?

Research:
1. Kartlegging av hvilken sider som finnes der ute. Ta kontakt med de som har laget siden og be om å få se evalueringen deres om prosjektet. Slik kan jeg finne ut av hva som var bra med en slik side eller hva som trenger å forbedres.

2. Må gjøre en research på målgruppen min.

3. Hvilken virkemidler finnes for interaktiv historiefortelling. Lese bøker om de forskjellige sjangerene.

4. Finne Et historisk overblikk over historiefortelling. Hvorfor begynte menneskene å fortelle historier? Når gikk de over til å skrive/ tegne det ned og hvorfor?

Visuelle uttrykk:
Jeg skal begynne å prøve ut uttrykk allerede nå.
Utgangspunktet for utprøvingen min er idèen om at brukerne av nettstedet skal kunne sende inn tegninger av feks. figurer, scenografi etc. som skal kunne passe inn med min design og illustrasjonsteknikk.

Skal jeg gjøre det enkelt og naivt, komplisert og detaljert eller kanskje malerier og tegninger? Dette må jeg finne ut av og forske litt på. Prøve ut forskjellige teknikker. Jeg må også lete opp inspirasjon fra barnebøker, nettsteder, magasiner. Ha en mappe eller skissebok med masse inspirasjonsmateriale. Viktig viktig.

Frem til jul:
Prosjektbeskrivelsen ferdig.
Gjøre research.
Utforske med uttrykket.
Strategi – analyse frem til uke 10.

Andre ting:
Budsjett: Hva trenger jeg til masterperioden min?
Bøker, studietur, materiale, utstyr, uforutsette ting.

Neste veiledning:
1. oktober: Jeg skal finne noen eksempler på uttrykk som vi skal diskutere videre om.
Skal finne så forskjellige uttrykk som mulig.
6 stk ca.

Ingen kommentarer: