mandag 26. januar 2009

Veiledning Mosse 26.01.09

Da ble det endelig klart for meg hvilken vei jeg må gå i dette masterprosjektet mitt.

Vi snakket mye om animasjon og karakterdesign. Jeg må fine ut av hvordan karakterene min er og beveger seg . Skal de gå eller flyte? Hva er den beste bevegelsen for meg å animere? Skal karakterene bare synes fra magen og opp? Eller skal de være "South Park" lignende ved små bevegelser?

Ved å finne ut av animasjonen vil jeg klare å finne ut av interaksjonen i verdenen. Da vil type interaksjon falle på plass. Som feks. hvor skal folk bidra og hvor kan det komme inn? Vil bedragene passe med animasjonen jeg har laget eller må de oppføre seg annerledes? etc.

Jeg må også lage et oversiktskart over verdenen som kan være en overordnet meny. Undermenyene kan være lyse delen av skogen, mørke delen av skogen, byen, vannet etc. Ha en nødknapp som gjør at du alltid havner tilbake til starten av hver undermeny. (Som feks. torget i byen. Der kommer du deg videre til resten av byen. Møtepunktet og veikrysset.)

Skisse masse. Idè: Ta med kamera å ta bilder å intressante by-/skogsrom. Skisse opp idèene mine. En idè på hvert ark.

Til neste gang: lage 2 reelle rom + oversiktskart (trenger ikke være ferdig) feks. et byrom eller en skogsdel.
Lage figurer med animasjon. Gjerne bare på en hvit bakgrunn. Neste gang: 24.februar kl.09.15.

Ingen kommentarer: